foto Krzysztof Lisiak
dyrygent, kompozytor, chórmistrz, pedagog, organista.
Absolwent Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej w Poznaniu (dyrygentura chóralna – dyplom 1987). Na Wydziale Dyrygentury Symfonicznej, Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej we Wrocławiu studiował dyrygenturę symfoniczną u prof. Marka Pijarowskiego i prof. Radomira Reszkego (dyplom 1994) oraz kompozycję w klasie prof. Jana A. Wichrowskiego (dyplom 1997).
Od roku 1991 do 2007 pracownik dydaktyczny Akademii Muzycznej w Poznaniu Filia w Szczecinie, a obecnie profesor Instytutu Muzyki Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz kierownik Katedry Dyrygowania i Dydaktyki Muzycznej. Wykładał lub wykłada następujące przedmioty: dyrygentura, czytanie partytur, harmonia, instrumentacja, kompozycja, aranżacja, kształcenie słuchu, seminarium pracy licencjackiej i magisterskiej, muzyka w technologii multimedialnej, metodyka prowadzenia zespołów oraz chór. Od listopada 2008 r. prowadzi Dyrygenckie Koło Naukowe przy Instytucie Muzyki.
Współpracował z wieloma chórami oraz filharmoniami w Polsce i za granicą (także z Zespołem Pieśni i Tańca "Śląsk", gdzie obecnie pełni funkcję dyrygenta oraz pedagoga chóru). Przygotowywał chóry dla takich dyrygentów, jak m.in. Gary Bertini, Gabriel Chmura, Czesław Grabowski, Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jerzy Maksymiuk, Wojciech Michniewski, Krzysztof Penderecki, Marek Pijarowski, Jerzy Salwarowski, Jerzy Semkow, Tadeusz Strugała, Antoni Wit i Tadeusz Wojciechowski. Dyrygował w Polsce, Niemczech, Francji, Hiszpanii i na Białorusi.
W latach 2004-2009 Kierownik Artystyczny i Dyrygent Chóru Filharmonii Śląskiej. W swej karierze przygotowywał lub dyrygował największe dzieła muzyki wokalno-instrumentalnej (m.in. Pasje, Magnificat oraz Wielka Msza h-moll J.S. Bacha, Mesjasz G.F. Händla, Eliasz i Lobgesang F. Mendelssohna-Bartholdy'ego, Stworzenie świata oraz Stabat Mater J. Haydna, Medéa L. Cherubiniego, Requiem, Msza C-dur i c-moll, Vesperæ solennes de confessore oraz Cosi fan tutte W.A. Mozarta, IX Symfonia oraz Missa Solemnis L. van Beethovena, Messa da Requiem i Trubadur G. Verdiego, Ein deutsches Requiem i Pieśń przeznaczenia J. Brahmsa Tańce połowieckie A. Borodina, Stabat Mater i Mała msza uroczysta G. Rossiniego, Te Deum H. Berlioza, Messa di Gloria G. Pucciniego, Stabat Mater i Gloria F. Poulenca, II i III Symfonia G. Mahlera, Dzwony S. Rachmaninowa, Symfonia Psalmów I. Strawińskiego, Harnasie i Stabat Mater K. Szymanowskiego, Carmina Burana C. Orffa, Misa Criolla A. Ramireza, Siedem bram Jerozolimy i VIII Symfonia K. Pendereckiego, Beatus vir Ad Matrem i Totus Tuus H.M. Góreckiego, Angelus Domini, Victoria, Exodus, Magnificat, V Symfonia "Adwentowa" oraz Symfonia "De motu" W. Kilara, III Symfonia K. Meyera, Te Deum J. Świdra, II Symfonia K. Dębskiego, Requiem A. Lloyda Webbera, muzyka H. Shore'a do filmu Władca pierścieni). Wielokrotnie były to prawykonania dzieł polskich i zagranicznych. Brał też udział w festiwalach w Polsce i za granicą oraz dokonał nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych, m.in. z udziałem Chóru Filharmonii Śląskiej i Chórem Akademickim Politechniki Szczecińskiej.
Uprawia także dziedzinę kompozycji i aranżacji, zarówno muzyki wokalnej i wokalno-instrumentalnej, jak i rozrywkowej, zaś utwory W. Sutryka były wykonywane w Polsce, Niemczech, Belgii, Holandii i USA.
Przez 26 lat (od 14 roku życia) był organistą w kościołach Lublina, Szczecina oraz gorzowskiej katedrze i rodzinnym Torzymiu na Ziemi Lubuskiej. Jest doktorem habilitowanym sztuki muzycznej w dziedzinie dyrygentury.
Zainteresowania W. Sutryka to również fotografia, architektura (szczególnie gotyk i secesja), sporty samochodowe, językowe korekty oraz koty i scrabble. Na cieszyńskich Oskarusiach w r. 2008 nominowany w kategorii „c-mol”, czyli „Całkiem muzycznie odjechany ludź”, a w 2009 – w kategorii „Wirtuozer”.