Laboratorium Ekspresji Dziecięcej – Modeling i Autokreacja (LED) powstało w ramach działań Małej Akademii Teatru i Tańca UŚD wychodząc naprzeciw talentom naszych studentów, zainteresowanych pracą modelek i modeli oraz możliwością kreowania własnego stylu i wizerunku.
Zainspirowani sukcesami sesji zdjęciowej i Wielkiego Pokazu Mody Dziecięcej i Młodzieżowej „Alicja po drugiej stronie lustra”, który odbył się na scenie i profesjonalnym wybiegu w Filharmonii Śląskiej, postanowiliśmy umożliwić naszym studentom kontynuację przygody z modelingiem, poszerzając równocześnie ofertę o zajęcia z psychologiem .
Videorelacja z widowiska „Alicja po drugiej stronie lustra”:
Film
Galeria 1
Galeria 2
Galeria 3
Celem działania naszej grupy twórczej jest stymulowanie wszechstronnego rozwoju intelektualnego , emocjonalnego oraz psychomotorycznego dzieci i młodzieży, wzbogacanie osobowości, rozwijanie kreatywnych postaw oraz inspirowanie i ukierunkowanie twórczej ekspresji, poprzez przybliżenie kulis pracy profesjonalnego modelingu.
Program edukacyjny LED zawiera dwa bloki tematyczne, wzajemnie się dopełniające:
zajęcia artystyczne oraz warsztaty z psychologiem.
Zajęcia artystyczne bezpośrednio związane są z przygotowaniem modelek i modeli do prezentacji kolekcji ubiorów podczas pokazów mody, reżyserią pokazów oraz sesji zdjęciowych, a także realizacją innych, nowatorskich projektów edukacyjnych.
Dopełnieniem pracy artystycznej są warsztaty z psychologiem, wspierające świadomość autoprezentacji, pracę z własnymi zasobami - mocnymi i słabymi stronami, radzenie sobie ze stresem oraz budowanie pozytywnych relacji międzyludzkich.
Do udziału w naszej grupie twórczej zapraszamy dzieci i młodzież pragnące zgłębiać tajniki pracy
profesjonalnego modelingu, chcące uczyć się w jaki sposób rozwijać i ciekawie prezentować własną osobowość, w oryginalny sposób kreować własny wizerunek i styl, uzyskać zgrabną sylwetkę, doskonalić umiejętności modelowania ubioru oraz poruszania się przed obiektywem, na scenie i na wybiegu przed szeroką publicznością … bez cienia tremy!
Przystąpić do LED można w ciągu całego semestru, po wcześniejszym udziale w castingu.
Studenci kontynuujący zajęcia z poprzedniego semestru nie są zobowiązani do udziału w castingu.
Serdecznie zapraszamy studentów UŚD oraz osoby nie będące naszymi studentami.
Zajęcia LED będą odbywały się cyklicznie w sali gimnastycznej oraz w Strefie Aktywności Studenta,
w Rektoracie Uniwersytetu Śląskiego, ul. Bankowa 12, Katowice.
Harmonogramy oraz inne istotne informacje dostępne są w zakładce Terminarze spotakań.
Rodziców oczekujących na studentów uczestniczących w zajęciach LED oraz MATT, serdecznie zapraszamy do korzystania z wygodnych pomieszczeń z dostępem do Internetu, w Strefie Aktywności Studenta, w Rektoracie UŚ, które będą udostępniane na czas zajęć.
Zapraszamy
Zajęcia w Rektoracie UŚ ul. Bankowa 12
Program Laboratorium Ekspresji Dziecięcej – Modeling i Autokreacja
Zajęcia artystyczne
- Taniec
- Taniec nowoczesny z elementami baletu
- Modern
- Jazz
- Taniec kreatywny
- Taniec historyczny
- Taniec charakterystyczny
- Improwizacja
- Choreografia kompozycji tanecznych i ruchowych
- Rytmika artystyczna
- Ćwiczenia rytmiczne kształtujące poczucie tempa i rytmu
- Ćwiczenia stymulujące koordynację ruchowo – przestrzenną
- Elementy baletu w muzyce klasycznej
- Ruch rozwijający
- Stymulowanie słuchu muzycznego w etiudach tanecznych i ruchowych
- Ruchowa i taneczna interpretacja różnorodnych utworów muzycznych
- Ruch sceniczny
- Plastyka ruchu, estetyka, harmonia
- Praca z kostiumem i rekwizytem
- Stosowanie środków wyrazu artystycznego
- Autokreacja i autoprezentacja – sztuką.
- Komunikacja niewerbalna - mowa ciała.
- Ekspresja.
- Modeling statyczny
- Świadomość własnego ciała oraz jego plastyka.
- Zagospodarowanie przestrzeni.
- Praca z ubiorem (przedmiotem).
- Praca przed obiektywem.
- Modeling dynamiczny
- Świadomość własnego ciała w ruchu.
- Zagospodarowanie przestrzeni ruchem.
- Technika, estetyka, harmonia ruchu w przestrzeni (na scenie oraz wybiegu).
- Zajęcia umuzykalniające, doskonalące poczucie rytmu, tempa, ekspresji ilustrowanego ruchem utworu muzycznego.
- Praca zubiorem (przedmiotem) w ruchu.
- Dynamika ubioru.
- Ruch i emocje.
- Reżyseria i choreografiapokazów mody w określonych kolekcjach i stylizacjach ubiorów.
- Praca na scenie i wybiegu z zastosowaniem scenografii, rekwizytów, światła oraz innych środków wyrazu artystycznego jako elementów pokazu mody.
- Sesja fotograficzna.
- Realizacja innowacyjnych projektów edukacyjnych.
Warsztaty z psychologiem
- Integracja zespołu z elementami wglądu w siebie.
- Samoświadomość - praca nad własnymi zasobami, tzw. mocne i słabe strony.
- Siła emocji - warsztaty wspierające ekspresję emocji.
- Autoprezentacja I- kreowanie własnego wizerunku w oczach innych osób.
- Autoprezentacja II - mowa ciała jako element wspierający komunikowanie siebie.
- Radzenie sobie ze stresem - zapobieganie tremie, radzenie sobie z porażką.
Zajęcia w Katowicach Mieście Ogrodów pl. Sejmu Śląskiego 2
Program edukacji artystycznej:
- Taniec
- Taniec nowoczesny z elementami baletu
- Modern
- Jazz
- Taniec kreatywny
- Taniec historyczny
- Taniec charakterystyczny
- Improwizacja
- Choreografia kompozycji tanecznych i ruchowych
- Rytmika artystyczna
- Ćwiczenia rytmiczne kształtujące poczucie tempa i rytmu
- Ćwiczenia stymulujące koordynację ruchowo – przestrzenną
- Elementy baletu w muzyce klasycznej
- Ruch rozwijający
- Stymulowanie słuchu muzycznego w etiudach tanecznych i ruchowych
- Ruchowa i taneczna interpretacja różnorodnych utworów muzycznych
- Ruch scenicznyv
- Plastyka ruchu, estetyka, harmonia
- Praca z kostiumem i rekwizytem
- Stosowanie środków wyrazu artystycznego
- Warsztaty wokalne
- Ćwiczenia wokalne
- Nauka piosenek w języku polskim i/lub angielskim
- Autokreacja i autoprezentacja – sztuką
- Komunikacja niewerbalna - mowa ciała
- Ekspresja
- Modeling statyczny
- Świadomość własnego ciała oraz jego plastyka.
- Zagospodarowanie przestrzeni.
- Praca z ubiorem (przedmiotem).
- Praca przed obiektywem.
- Modeling dynamiczny
- Świadomość własnego ciała w ruchu.
- Zagospodarowanie przestrzeni ruchem.
- Technika, estetyka, harmonia ruchu w przestrzeni (na scenie oraz wybiegu).
- Zajęcia umuzykalniające, doskonalące poczucie rytmu, tempa, ekspresji ilustrowanego ruchem utworu muzycznego.
- Praca z ubiorem (przedmiotem) w ruchu.
- Dynamika ubioru.
- Ruch i emocje.
- Reżyseria i choreografia pokazów mody w określonych kolekcjach i stylizacjach ubiorów
- Praca na scenie i wybiegu z zastosowaniem scenografii, rekwizytów, światła oraz innych środków wyrazu artystycznego jako elementów pokazu mody
- Sesja fotograficzna
- Realizacja innowacyjnych projektów edukacyjnych