Anna Watoła

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Obecnie jest adiunktem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach i w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Wieloletni nauczyciel wychowania przedszkolnego, oligofrenopedagog oraz dyrektor przedszkola. Autorka książki „Komputerowe wspomaganie procesu kształtowania gotowości szkolnej dzieci sześcioletnich” , Kindergarten as an investment in the development and future of a child redaktor książki „Świat małego dziecka”, „Teacher of primary school – international areas” współredaktor książki „Edukacja w społeczeństwie wiedzy. Niejednoznaczność rzeczywistości edukacyjnej, społecznej i kulturowej” oraz wielu publikacji z zakresu edukacji dziecka oraz dotyczących wykorzystania technologii informacyjnej w procesie nauczania – uczenia się, zarządzania i kierowania placówką oświatową wydanych w języku polskim jak również w języku angielskim. Współredaktor norweskiego czasopisma naukowego Fredrikke. Obszar zainteresowań naukowych związany jest z edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Aktualnie prowadzi badania naukowe we współpracy z nauczycielami – praktykami i pracownikami naukowymi uniwersytetów ze Słowacji, Republiki Czeskiej, Stanów Zjednoczonych i Norwegii i Chin.