Laboratorium Ekspresji Dziecięcej – Modeling i Autokreacja (LED)

 

Laboratorium Ekspresji Dziecięcej – Modeling i Autokreacja (LED) powstało w ramach działań Małej Akademii Teatru i Tańca UŚD  wychodząc naprzeciw talentom naszych studentów, zainteresowanych pracą modelek i modeli oraz możliwością kreowania własnego stylu i wizerunku.

Zainspirowani sukcesami sesji zdjęciowej i Wielkiego Pokazu Mody Dziecięcej i Młodzieżowej „Alicja po drugiej stronie lustra”, który odbył się na scenie i profesjonalnym wybiegu w Filharmonii Śląskiej, postanowiliśmy umożliwić naszym studentom kontynuację przygody z modelingiem, poszerzając równocześnie ofertę o zajęcia z psychologiem .

Videorelacja z widowiska  „Alicja po drugiej stronie lustra”: 

Film

Galeria 1
Galeria 2
Galeria 3

Celem działania naszej grupy twórczej jest stymulowanie wszechstronnego rozwoju intelektualnego , emocjonalnego oraz psychomotorycznego dzieci i młodzieży, wzbogacanie osobowości, rozwijanie kreatywnych postaw oraz inspirowanie i ukierunkowanie twórczej ekspresji, poprzez przybliżenie kulis pracy profesjonalnego modelingu.

Program edukacyjny LED zawiera dwa bloki tematyczne, wzajemnie się dopełniające:
zajęcia artystyczne oraz warsztaty z psychologiem.

Zajęcia artystyczne bezpośrednio związane są z przygotowaniem modelek i modeli do prezentacji kolekcji ubiorów podczas pokazów mody, reżyserią pokazów oraz sesji zdjęciowych, a także realizacją innych, nowatorskich projektów edukacyjnych.

Dopełnieniem pracy artystycznej są warsztaty z psychologiem, wspierające świadomość autoprezentacji, pracę z własnymi zasobami - mocnymi i słabymi  stronami, radzenie sobie ze stresem oraz budowanie pozytywnych relacji międzyludzkich.

Do udziału w naszej grupie twórczej zapraszamy dzieci i młodzież pragnące zgłębiać tajniki pracy
profesjonalnego modelingu, chcące uczyć się w jaki sposób rozwijać i ciekawie prezentować własną osobowość, w oryginalny  sposób kreować własny wizerunek i styl, uzyskać zgrabną sylwetkę, doskonalić umiejętności modelowania ubioru oraz poruszania się przed obiektywem, na scenie i na wybiegu przed szeroką publicznością … bez cienia tremy!

Przystąpić do LED można w ciągu całego semestru, po wcześniejszym udziale w castingu.
Studenci kontynuujący zajęcia z poprzedniego semestru  nie są zobowiązani do udziału w castingu.

Serdecznie zapraszamy studentów UŚD oraz osoby nie będące naszymi studentami.

Zajęcia LED będą odbywały się cyklicznie w sali gimnastycznej oraz w Strefie Aktywności Studenta,
w Rektoracie Uniwersytetu Śląskiego, ul. Bankowa 12, Katowice.

Harmonogramy oraz inne istotne informacje dostępne są w zakładce Terminarze spotakań.

Rodziców oczekujących na studentów uczestniczących w zajęciach LED oraz MATT, serdecznie zapraszamy do korzystania z wygodnych pomieszczeń  z dostępem do Internetu, w Strefie Aktywności Studenta, w Rektoracie UŚ, które będą udostępniane na czas zajęć.

Zapraszamy

Zajęcia w Rektoracie UŚ ul. Bankowa 12

Program Laboratorium Ekspresji Dziecięcej – Modeling i Autokreacja

Zajęcia artystyczne

  1. Taniec
    • Taniec nowoczesny z elementami baletu
    • Modern
    • Jazz
    • Taniec kreatywny
    • Taniec historyczny
    • Taniec charakterystyczny
    • Improwizacja
    • Choreografia kompozycji tanecznych i ruchowych
  2. Rytmika artystyczna
    • Ćwiczenia rytmiczne kształtujące poczucie tempa i rytmu
    • Ćwiczenia stymulujące koordynację ruchowo – przestrzenną
    • Elementy baletu w muzyce klasycznej
    • Ruch rozwijający
    • Stymulowanie słuchu muzycznego w etiudach tanecznych i ruchowych
    • Ruchowa i taneczna interpretacja różnorodnych utworów muzycznych
  3. Ruch sceniczny
    • Plastyka ruchu, estetyka, harmonia
    • Praca z kostiumem i rekwizytem
    • Stosowanie środków wyrazu artystycznego
  4. Autokreacja i autoprezentacja – sztuką.
  5. Komunikacja niewerbalna - mowa ciała.
  6. Ekspresja.
  7. Modeling statyczny
    • Świadomość własnego ciała oraz jego plastyka.
    • Zagospodarowanie przestrzeni.
    • Praca z ubiorem (przedmiotem).
    • Praca przed obiektywem.
  8. Modeling dynamiczny
    • Świadomość własnego ciała w ruchu.
    • Zagospodarowanie przestrzeni ruchem.
    • Technika, estetyka, harmonia ruchu w przestrzeni (na scenie oraz wybiegu).
    • Zajęcia umuzykalniające, doskonalące poczucie rytmu, tempa, ekspresji ilustrowanego ruchem utworu muzycznego.
    • Praca zubiorem (przedmiotem) w ruchu.
    • Dynamika ubioru.
    • Ruch i emocje.
  9. Reżyseria i choreografiapokazów mody w określonych kolekcjach i stylizacjach ubiorów.
  10. Praca na scenie i wybiegu z zastosowaniem scenografii, rekwizytów, światła oraz innych środków wyrazu artystycznego jako elementów pokazu mody.
  11. Sesja fotograficzna.
  12. Realizacja innowacyjnych projektów edukacyjnych.

Warsztaty z  psychologiem

  1. Integracja zespołu z elementami wglądu w siebie.
  2. Samoświadomość - praca nad własnymi zasobami, tzw. mocne i słabe strony.
  3. Siła emocji - warsztaty wspierające ekspresję emocji.
  4. Autoprezentacja I- kreowanie własnego wizerunku w oczach innych osób.
  5. Autoprezentacja II - mowa ciała jako element wspierający komunikowanie siebie.
  6. Radzenie sobie ze stresem - zapobieganie tremie, radzenie sobie z porażką.

 

Zajęcia w Katowicach Mieście Ogrodów pl. Sejmu Śląskiego 2

Program edukacji artystycznej:

  1. Taniec
    • Taniec nowoczesny z elementami baletu 
    • Modern 
    • Jazz 
    • Taniec kreatywny 
    • Taniec historyczny 
    • Taniec charakterystyczny 
    • Improwizacja
    • Choreografia kompozycji tanecznych i ruchowych
  2. Rytmika artystyczna
    • Ćwiczenia rytmiczne kształtujące poczucie tempa i rytmu
    • Ćwiczenia stymulujące koordynację ruchowo – przestrzenną 
    • Elementy baletu w muzyce klasycznej
    • Ruch rozwijający 
    • Stymulowanie słuchu muzycznego w etiudach tanecznych i ruchowych
    • Ruchowa i taneczna interpretacja różnorodnych utworów muzycznych
  3. Ruch scenicznyv
    • Plastyka ruchu, estetyka, harmonia
    • Praca z kostiumem i rekwizytem
    • Stosowanie środków wyrazu artystycznego
  4. Warsztaty wokalne
    • Ćwiczenia wokalne
    • Nauka piosenek w języku polskim i/lub angielskim
  5. Autokreacja i autoprezentacja – sztuką
  6. Komunikacja niewerbalna - mowa ciała
  7. Ekspresja
  8. Modeling statyczny
    • Świadomość własnego ciała oraz jego plastyka.
    • Zagospodarowanie przestrzeni.
    • Praca z ubiorem (przedmiotem).
    • Praca przed obiektywem.
  9. Modeling dynamiczny
    • Świadomość własnego ciała w ruchu.
    • Zagospodarowanie przestrzeni ruchem.
    • Technika, estetyka, harmonia ruchu w przestrzeni (na scenie oraz wybiegu).
    • Zajęcia umuzykalniające, doskonalące poczucie rytmu, tempa, ekspresji ilustrowanego ruchem utworu muzycznego.
    • Praca z ubiorem (przedmiotem) w ruchu.
    • Dynamika ubioru. 
    • Ruch i emocje.
  10. Reżyseria i choreografia pokazów mody w określonych kolekcjach i stylizacjach ubiorów
  11. Praca na scenie i wybiegu z zastosowaniem scenografii, rekwizytów, światła oraz innych środków wyrazu artystycznego jako elementów pokazu mody
  12. Sesja fotograficzna
  13. Realizacja innowacyjnych projektów edukacyjnych